Det er så dejligt, når der er lavet motion - så hvorfor pokker er det så, så svært at komme afsted!!
I dag kom jeg afsted, jeg har ikke været der i 4 uger - uha hvor dumt :-(
Det gik nu over al forventning på både løbebånd og motionscykel - ikke fordi det går godt, men det går altså bedrer og det er jo dejligt :-)
Nu ved jeg jo, hvordan min hverdag skal se ud i lang tid fremover, så nu skal motionen køres ind som et fast punkt i kalenderen - for det gør noget godt ved mig og er en nødvendighed, hvis jeg vil drømme om at have det rimelig med slidgigten og opnå et vægttab.
Middagsmaden i dag var en rest pølsestykker ristet på panden sammen med lidt løg, lidt broccoli-stok skåret i fine skiver og tilsat en sjat kogte nudler, derover 6 æg pisket med en sjat mælk og vupti var der en dejlig fyldig æggekage a la Randi med dampede broccoli buketter og en stor håndfuld mini blommetomater.
Tunge skyer har nu skjult solen her i Himmerland og der småregner, så der er lige vejr til suppegryden, som gerne skal stå og simre på komfuret det meste af eftermiddagen.
Jeg bor på en skøn bakketop med min mand, er livsnyder - meldte mig ud af arbejdsmarkedet i 2012, jeg valgte at gøre det bedste for mig. Min blog handler mest om mad, sundmad/slankemad, livsstilsændring og en lang vægttabsrejse, der startede 1. december 2017, som indtil videre har resulteret i et vægttab på 23 kg. Ud over mad er det familie, hækling og skønne ferier, der fylder meget i mit liv.
mandag den 23. april 2012
søndag den 22. april 2012
Fødselsdags tilbud
Hold da helt op - det er ikke så ofte, at vi drager afsted efter fødselsdagstilbud - men i formiddag tog vi altså til fødseldag i Rema 1000 - og det skal jeg da lige love for, der var mange andre, der også gjorde - vi stod i kø, bare for at få en indkøbsvogn og sandelig også for at få lov at betale :-)
Vi købte en del, som er kommet i fryseren - for at det kunne være der, så måtte vi hive en sæk okseben op, så nu ved jeg, hvad jeg skal lave i morgen - suppe, men det er også helt fint, for så kan jeg lige nå at få brugt de sidste porrer fra haven, inden de går til :-)
Jeg lod mig også lokke
Gemalen blev også lokket, men det var ikke kun for 39 kr. - men for 895 kr..
Han har et eller andet med støvsugerer, han er simpelthen storforbruger af støvsugerer - og denne gang har vi altså fået en Nilfisk, det har vi aldrig haft før, så nu må vi se, om den er mere holdbar end de andre, vi har haft - der er i alle tilfælde en fordel ved den, mundstykket er ikke højere end det kan komme ind under vores sofa :-)
Solen er kommet frem her i området og der er forår udenfor :-)
Vi købte en del, som er kommet i fryseren - for at det kunne være der, så måtte vi hive en sæk okseben op, så nu ved jeg, hvad jeg skal lave i morgen - suppe, men det er også helt fint, for så kan jeg lige nå at få brugt de sidste porrer fra haven, inden de går til :-)
Jeg lod mig også lokke
Jeg kunne ikke stå for denne
den er fyldt med knopper og kostede kun 39 kr.
Gemalen blev også lokket, men det var ikke kun for 39 kr. - men for 895 kr..
Han har et eller andet med støvsugerer, han er simpelthen storforbruger af støvsugerer - og denne gang har vi altså fået en Nilfisk, det har vi aldrig haft før, så nu må vi se, om den er mere holdbar end de andre, vi har haft - der er i alle tilfælde en fordel ved den, mundstykket er ikke højere end det kan komme ind under vores sofa :-)
Solen er kommet frem her i området og der er forår udenfor :-)
Haven
Det er utrolig, hvad lidt solskin kan gøre :-)
Igår eftermiddag, ja det blev faktsik ret sent på eftermiddagen, gik vi i haven - der var bare det dejligste vejr derude.
Gemalen fik sat en kant med kampsten rundt om rhodedendronbedet - den kant har været undervejs i mange år, men vi har manglet stenene, for alle dem, gemalen i sin tid samlede i marken er blevet givet væk og gravet ned som undergrund for et stykke vej - men langt om længe var de der, og det pynter helt fantastisk :-)
Når man laver have, som vi gør - med at sætte lidt nye planter efterhånden som der bliver tid og råd og ideerne opstår, ja så er det et evighedsprojekt.
Der sker jo også det undervejs, at vi finder ud af, at det ikke lige skal være sådan og så må noget hives op og flyttes igen og igen :-)
Lige nu nyder jeg at se de stauder jeg satte sidste år igen skyder op - og det gør de fleste, lige nu mangler jeg to, en salvie og så en purpur-solhat - og ingen af dem viser tegn på at være på vej :-(
Her til morgen regner det, men i følge vejrudsigten skal der snart blive tørvejr her i området, så vi kan håbe, at det bliver som igår, at vi kan gå ude og nyde at være der sent i eftermiddag.
God søndag til dem, der kigger her forbi :-)
Igår eftermiddag, ja det blev faktsik ret sent på eftermiddagen, gik vi i haven - der var bare det dejligste vejr derude.
Gemalen fik sat en kant med kampsten rundt om rhodedendronbedet - den kant har været undervejs i mange år, men vi har manglet stenene, for alle dem, gemalen i sin tid samlede i marken er blevet givet væk og gravet ned som undergrund for et stykke vej - men langt om længe var de der, og det pynter helt fantastisk :-)
Når man laver have, som vi gør - med at sætte lidt nye planter efterhånden som der bliver tid og råd og ideerne opstår, ja så er det et evighedsprojekt.
Der sker jo også det undervejs, at vi finder ud af, at det ikke lige skal være sådan og så må noget hives op og flyttes igen og igen :-)
Lige nu nyder jeg at se de stauder jeg satte sidste år igen skyder op - og det gør de fleste, lige nu mangler jeg to, en salvie og så en purpur-solhat - og ingen af dem viser tegn på at være på vej :-(
Her til morgen regner det, men i følge vejrudsigten skal der snart blive tørvejr her i området, så vi kan håbe, at det bliver som igår, at vi kan gå ude og nyde at være der sent i eftermiddag.
God søndag til dem, der kigger her forbi :-)
fredag den 20. april 2012
"Bedrer sent end aldrig"
....Jeg håber, at dette ordsprog holder stik, for nu har jeg langt om længe fået sået mine sommerblomster - så nu står der bakker med plastik over i vindueskarmen oppe i det værelse, der engang skal blive til mit sy-værelse : -)
Det er faktisk første gang, jeg selv prøver sådan noget med at så, for senere at prikle ud osv. - jeg synes, det er ret spændende, men gruer da også for, at jeg ikke kan få alle de bitte bitte små frø til at gro - men skulle det hænde sig, så må jeg jo ty til ordsproget "øvelse gør mester" og så prøve igen næste år, og må jo så købe nogle sommerblomster, der er klar til udplantning i år : -)
Gemalen plejer at så nogle drivhusplanter, men i år er det ikke gået så godt, de er gået til, så vi må ud og købe - jeg ved ikke lige, hvad der gik galt for ham og derfor er jeg selvfølgelig også noget spændt på mit forsøg ud i denne plante-verden.
Igår besøgte vi Nana og hendes forældre - Vi hentede Nana i dagplejen, og det er altså utrolig, hvor hurtig udviklingen sker hos sådan en snart 2-årig - på bare 14 dage, kan man se og høre en forandring - igår fortalte hun os, hvem der bor hvor, da vi kørte fra dagplejen :-)
Jeg er så småt begyndt at "læse op" på alle de blogs, jeg følger, men det tager sørme tid, der laves mange spændende ting - så jeg må diciplinere mig selv til at tage lidt ad gangen, for ellers kunne jeg jo tilbringe hele dagen her foran skærmen, og det går ikke, der er jo også andet, der skal laves ; -)
Det er faktisk første gang, jeg selv prøver sådan noget med at så, for senere at prikle ud osv. - jeg synes, det er ret spændende, men gruer da også for, at jeg ikke kan få alle de bitte bitte små frø til at gro - men skulle det hænde sig, så må jeg jo ty til ordsproget "øvelse gør mester" og så prøve igen næste år, og må jo så købe nogle sommerblomster, der er klar til udplantning i år : -)
Gemalen plejer at så nogle drivhusplanter, men i år er det ikke gået så godt, de er gået til, så vi må ud og købe - jeg ved ikke lige, hvad der gik galt for ham og derfor er jeg selvfølgelig også noget spændt på mit forsøg ud i denne plante-verden.
Igår besøgte vi Nana og hendes forældre - Vi hentede Nana i dagplejen, og det er altså utrolig, hvor hurtig udviklingen sker hos sådan en snart 2-årig - på bare 14 dage, kan man se og høre en forandring - igår fortalte hun os, hvem der bor hvor, da vi kørte fra dagplejen :-)
Jeg er så småt begyndt at "læse op" på alle de blogs, jeg følger, men det tager sørme tid, der laves mange spændende ting - så jeg må diciplinere mig selv til at tage lidt ad gangen, for ellers kunne jeg jo tilbringe hele dagen her foran skærmen, og det går ikke, der er jo også andet, der skal laves ; -)
torsdag den 19. april 2012
Ro på
Vi holder stadig ferie og igår blev eftermiddagen brugt hos Laura og vores svigerdatter og de havde også inviteret min mor :-) Det var hyggeligt.
Gemalens ferie er slut på søndag, men min fortsætter til d. 1. juni og derefter går jeg på "orlov" i ca. 1½ år.
Gemalens ferie er slut på søndag, men min fortsætter til d. 1. juni og derefter går jeg på "orlov" i ca. 1½ år.
Det er så dejligt at tænke på
Det har virkelig givet mig ro på, at vi har taget denne store beslutning, og jeg kan rigtig mærke roen nu, hvor jeg ikke længere behøver at kigge på jobannoncer eller tænke på, om jeg nu kan træffe at skal i en eller anden aktivering på et eller andet tidspunkt - al den der usikkerhed, den er forsvundet for en meget lang periode og det mærker bare så godt.
Der er en helt anden energi til at gå i gang med alle hængepartierne :-)
Solen titter lige frem bag skydækket, så nu vil jeg gå i haven lidt.
onsdag den 18. april 2012
Jeg har ferie og har været udenlands
Her kommer så forklaringen på min travlhed hen over påsken og mit fravær den sidste tid
JEG HAR VÆRET PÅ FERIE
med ham her, som altså er min gemal :-)
Vi har været ved Gardasøen og det var rigtig dejligt, selv om vi havde forventet et bedrer vejr. Det var nu fint nok, men jeg har tidligere været ved Gardasøen i april, hvor vejret var så fint, at vi kunne bade i pool, så derfor havde vi forventet det lidt bedrer.
Vi havde regn på turen ned og hjem og så en dag dernede, vi havde også to dage, hvor vi kunne sidde ude og spise - så det har været et blandet vejr.
Vi boede på et dejligt hotel og fik dejlig mad - hotellet var rigtig stort, der var fire bygninger,
vi boede i denne
med fin udsigt over søen
Vi havde lidt problemer med at finde stedet, der lå i en lille by oppe på bjergsiden, så vi kørte rundt i disse små gader i vores Mazda 6
Det var en oplevelse -
huha da, hvor var jeg glad for, at jeg ikke sad bag rattet :-)
Vi har været på marked, kørt en tur omkring søen, hygget os med bøger, sudoko og jeg med mit hækletøj, været nede ved søen og drikke kaffe udedørs i dejlig solskin. Jeg fik gemalen overtalt til, at vi købte et citrontræ, der er blomster i det og de gav den dejliste duft i bilen på hjemturen. Det er ca. 1 m. højt og det kostede ca. 160 kr. - så nu må jeg gøre mig umage for at holde liv i det og se om vi kan komme til at høste egne citroner :-)
Vi havde en overnatning på vej ned ad - der fik jeg ikke noget billede af hotellet, men vi så denne fantastiske påske-ting i byen
Der var 5000 hånddekorede æg derpå
og der lå mere end 5000 timers arbejde i det
Hjemturen var en vejrmæssig-oplevelse, svingende fra sol og 12 gr. over regn, sne og ned til 2 gr. tilbage til sol og 10 gr.
Vi overnattede lige nord for Wurzburg og sådan så himlen ud, da vi kørte derfra igår morges.
Der havde frosset i nattens løb og var kun 1 gr., men det føltes slet ikke så koldt og i løbet af dagen kom den op på 8 gr. og der var solskin det meste af vejen hjem, så det var en fin vejrmæssig afslutning på ferien.
Vi var hjemme lige efter aften, hvor vi spiste rejemader og drak dejlig "dansk" kaffe med svogeren og svigerinden - svogeren har boet her hos Frida og mors mis, mens vi var væk.
Det har været en rigtig hyggelig og afslappende tur - jeg føler mig fyldt med ny energi - og hvad den skal bruges til, vil jeg skrive mere om på et senere tidspunkt.
mandag den 9. april 2012
Travl påske
Ja, vi har haft en dejlig påske i familiens tegn.
I går var vi lige omkring Staun's niece, som blev 40 år og i dag kommer hans søster og svoger til aftensmad :-)
Vi har lidt meget om ørerne for tiden, der bliver i alle tilfælde for lidt tid til at komme igang med håndarbejdet og der bliver heller ikke meget tid til at blogge.
Men jeg vender lige pludselig tilbage med fornyet energi igen :-))
I går var vi lige omkring Staun's niece, som blev 40 år og i dag kommer hans søster og svoger til aftensmad :-)
Vi har lidt meget om ørerne for tiden, der bliver i alle tilfælde for lidt tid til at komme igang med håndarbejdet og der bliver heller ikke meget tid til at blogge.
Men jeg vender lige pludselig tilbage med fornyet energi igen :-))
fredag den 6. april 2012
Påskefrokost
I dag har vi holdt en lille påskefrokost for datteren, svigersønnen og hans far og faderens kone, som hedder Nana - "lille Nana" var her altså også :-)
Vi startede ud med "fiskebord" - sild med hjemmelavet karrysalat, røget laks med grønne asparges, avokadocreme og sennepsdressing, rejer med mayonaise, æg, tomat og karse, hjemmebagt rugbrød og ciabattabrød.
Derefter fik vi frikadeller, kartoffelsalat, en grøn salat og skinkestænger.
Senere på eftermiddagen stod den på ost, kiks, druer, honningmarineret nødder, en påskekage, som bestod af hjemmebagte lagkagebunde smurt med en creme, der er lavet af friskost 12%, flormelis og smeltet hvidchokolade, lagt sammen med hindbærpure og pyntet med små farvede æg.
Så havde vi også fået det, vi kunne spise - ja, der er masser af mad tilbage, så der er nogen, der får serveret rester i morgen :-)
Jeg har fået plantet lidt påskeblomster udenfor, men har glemt at tage et billede, det er nu ikke noget særligt, men mon ikke jeg får taget et billede en af dagene, så det kan vises frem her på bloggen.
Nu vil jeg smide mig i lænestolen og klappe fødderne op på fodskamlen, så jeg kan få samlet lidt energi til i morgen, hvor min kusine og fætter kommer sammen med kusinen's to små piger på henholdsvis 1 og 2 år.
Jeg fik taget dette ene billed
Vi startede ud med "fiskebord" - sild med hjemmelavet karrysalat, røget laks med grønne asparges, avokadocreme og sennepsdressing, rejer med mayonaise, æg, tomat og karse, hjemmebagt rugbrød og ciabattabrød.
Derefter fik vi frikadeller, kartoffelsalat, en grøn salat og skinkestænger.
Senere på eftermiddagen stod den på ost, kiks, druer, honningmarineret nødder, en påskekage, som bestod af hjemmebagte lagkagebunde smurt med en creme, der er lavet af friskost 12%, flormelis og smeltet hvidchokolade, lagt sammen med hindbærpure og pyntet med små farvede æg.
Så havde vi også fået det, vi kunne spise - ja, der er masser af mad tilbage, så der er nogen, der får serveret rester i morgen :-)
Jeg har fået plantet lidt påskeblomster udenfor, men har glemt at tage et billede, det er nu ikke noget særligt, men mon ikke jeg får taget et billede en af dagene, så det kan vises frem her på bloggen.
Nu vil jeg smide mig i lænestolen og klappe fødderne op på fodskamlen, så jeg kan få samlet lidt energi til i morgen, hvor min kusine og fætter kommer sammen med kusinen's to små piger på henholdsvis 1 og 2 år.
onsdag den 4. april 2012
God påske....
....til jer der kigger ind på min blog.
Jeg synes tiden løber fra mig i disse dage - men man skal jo være glad for, at man ikke keder sig :-)
Mandag havde jeg besøg af en veninde - vi ses ikke så tit, så det er rigtig hyggeligt, når det sker - så bliver der snakket og hældt kaffe ned, og jeg havde bagt en citronmåne - til gengæld fik jeg både påskeliljer og søde æg.
Igår skulle der handles ind til påsken og der var lige tid til et lille besøg hos min mormor, som desværre keder sig og lige har været syg - men hun var heldigvis i bedring.
I dag har jeg fået gjort noget rent - min søde mor kom lige og vil give en hånd med, så vores stue fik en ordentlig omgang - dejligt :-)
Jeg nåede omkring fysioterapeuten, fik nye ben-øvelser, og jeg fik købt de ting, der var udsolgt igår.
Jeg er lige ved at være færdig med den 3. hæklede kylling og skal gerne nå en mere inden lørdag.
Nej - jeg keder mig ikke, hverdagen kan være travl, selv om jeg ikke har noget arbejde :-)
Jeg synes tiden løber fra mig i disse dage - men man skal jo være glad for, at man ikke keder sig :-)
Mandag havde jeg besøg af en veninde - vi ses ikke så tit, så det er rigtig hyggeligt, når det sker - så bliver der snakket og hældt kaffe ned, og jeg havde bagt en citronmåne - til gengæld fik jeg både påskeliljer og søde æg.
Igår skulle der handles ind til påsken og der var lige tid til et lille besøg hos min mormor, som desværre keder sig og lige har været syg - men hun var heldigvis i bedring.
Jeg fik købt planter
De skulle have været plantet i dag, men det bliver altså ikke før i morgen, for nu er dagen smuttet.
Jeg fik også købt garn
Det er til et barnevognstæppe til det kommende barnebarn. Min datter vil gerne have noget med brun og petroliumsfarvet - jeg synes ikke farverne er helt gode på billedet, men det er altså en mørke brun, en petrolium, en vissengrøn, en lys turkis og råhvid - det skal hækles i zigzag striber.I dag har jeg fået gjort noget rent - min søde mor kom lige og vil give en hånd med, så vores stue fik en ordentlig omgang - dejligt :-)
Jeg nåede omkring fysioterapeuten, fik nye ben-øvelser, og jeg fik købt de ting, der var udsolgt igår.
Jeg er lige ved at være færdig med den 3. hæklede kylling og skal gerne nå en mere inden lørdag.
Nej - jeg keder mig ikke, hverdagen kan være travl, selv om jeg ikke har noget arbejde :-)
søndag den 1. april 2012
Påskeposer
I år er det ikke påskeæg, men påskeposer børnebørnene har fået.
ærgerligt, at farverne ikke er så gode på billedet
De er rigtig grønne og bogstaverne knald gule.
Jeg har syet en stofpose til dem hver især, som der kom en hæklet kylling og noget påskeslik i.
Jeg broderede deres forbogstav med kædesting på posen. Tænk, jeg kan virkelig ikke huske, at jeg har broderet kædesting siden jeg gik i skole, og da jeg fik lavet en fejl, gik det da også galt, det endte med, at jeg fik en hel række trævlet op, inden jeg igen fik styr på stingene :-/
Laura og Nana har fået poserne i dag, for alle skal en masse de næste dage, så der vil ikke være tid til at ses, men i dag havde Nana været hos Laura og Karina, mens hendes far og mor var inde og se Hvidstensgruppen og de havde aftalt, at de alle skulle spise pizza til aften, så der hægtede vi os lige på.
Det var rigtig hyggeligt :-)
Abonner på:
Opslag (Atom)