Søg i denne blog

lørdag den 8. november 2014

Fødselsdage - hæklet ugle-bogmærke og lidt julepynt

Lige nu er vi igang med et par fødselsdage - ældste barnebarnet, Laura blev 8 år i torsdags - det er slet ikke til at forstå, tiden den flyver jo afsted :)
Der skulle være lidt fødselsdag for hende på dagen, så der fik jeg lov at være med - hun fik sin gave, Rasmus Seebach sengetøj og håndklæde og så en sofapude med Lego Friends figurer på - jeg synes, det var sådan en sjov sammensætning af stor/lille pige, men sådan er det at være 8 år - der sker en masse :)
Et kort til gaven skulle hun også have og jeg havde fået den ide, at jeg vil hækle et ugle-bogmærke til hende, så det blev kombineret
Det er lavet ud af fri fantasi,
blev syet fast på karton
 med et par sting i hjørnerne,
 og så blev der skrevet en hilsen
Hvis nogen er interesseret i opskriften, skriver jeg den snart ned og lægger under fanen "hæklerier"

I torsdag kunne min svigermor også haft fødselsdag, i dag har min yngste søster fødselsdag og det kunne min svigerfar også have haft - nu har vi nok at gøre med at passe de to fødselsdage, der skal fejres - min søster flyttede sin til igår, for vi kunne være med, for Laura skal fejres i stor stil i dag, her i vores gildesal.

Vi havde en hyggelig aften hos min søster igår, dejlig mad fik vi og der blev hygget - niecen vil lære at strikke, så min mor måtte agere lærer. Min mor synes ikke, hun er god til at lære fra sig, men Pernille fik nu lært at slå masker op på mormor's måde - så helt tovlig er ingen af dem til det :)
Min mor er rigtig god til at strikke og derfor har det ikke været nødvendigt, at vi andre gjorde så meget i det - nu er min mellemste søster begyndt at strikke og kan altså også godt - så nu må vi se, om Pernille bliver den i næste generation, der skal tage tråden op :)

Hvor svært kan det være,
tænker man :)
Igang det kom hun :)

Og vi har fået lys i haven inden Mortensaften
Børnene synes det er fint
kigger både morgen aften,
om nu det er tændt 
Og jeg viser altså ikke endnu, at gemalen faktisk også har sat en kæde med nisser op i et vindue - det er efter min mening for tidligt, men børnene, de synes det er fint.

Ja, der begynder så småt at gå jul i den - jeg er begyndt at hækle julepynt
Mine første to flettede hjerter
blev til en "blomst"
til svigerdatteren
og min første tromme
blev "kortet"
til min søster
Der er så mange søde juleting, man kan hækle, og jeg har så mange andre projekter, jeg også gerne vil have gang i - så det er lige med at nå det hele :)

4 kommentarer:

  1. Sikke flittig du har været...fint bogmærke og fint julepynt...Og jo det kan da godt være det er fior tidligt men her har vi nu også en temmeliggrim snemand med lys i der skifter farve...voksne og børn har ikke altid samme smag og børnene synes den er sjov og fin og så synes jeg det jo også...

    SvarSlet
  2. Tak Kirsten :)
    vi har også sådan en farveskiftende snemand og børnene elsker den :)
    Nana fik en fin dukke, som har et lille lam, og Emil fik den her snemand - tænk Emil måtte sove med lammet, hvis Nana måtte låne snemanden :)

    SvarSlet
  3. Elsker dit ugle-bogmærke! Jeg kan dog ikke finde opskriften? Kh. Maj-Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kan li' det - og at du gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke har fået opskriften lagt ind - du kan nu finde den under fanen "Hæklerier" med titlen uglebogmærke.
      du må meget gerne skrive til mig, hvis du har spørgsmål eller du finder noget, der skal ændres.

      Slet