Søg i denne blog

torsdag den 9. april 2015

Æresport, sølvbryllup, malerier og hæklede firkanter

Så har der været påske - nogle gode fridage, der blev brugt til hygge med familie og venner, og de kan nu blive budt velkommen af disse smukke sten, som vi fik af svigerinden da vi holdt "fødselsdag" :)

Laura var her på miniferie 
Ældste barnebarnet, som nu er 8 år kom til overnatning. Det var rigtig hyggeligt. 
Vi fik kigget på firkanterne, som jeg hækler til et tæppe til hende  - vi lagde alle dem, som er hæklet op på bordet og Laura fandt ud af, hvordan hun vil have tæppet - den slags har hun bare en mening om, så selvfølgelig skal hun selv være med til at bestemme :) 

Der var tid for uddeling af påskeæg, og jeg ved, at børnene får masser af chokolade og slik, så de fik kun et lille chokoladeæg og så en gave i stedet - Laura fik maling, lærred og pensler og det skulle straks indvies

Vi blandede farver,
så hun fik de rigtige nuancer 

Laura malede et påskebilled
til sin mor
og der kom en rigtig lille kunstner
op i hende det her er
"pigen, der flyver ind i faren"






















Og så sluttede vi påsken af med at lave æresport




Min søster og svoger havde sølvbryllup tirsdag, så niecen og nevøen og deres kærester og min mor og ej at forglemme lille Arthur, niecen's lille dreng kom her og lavede æresport mandag eftermiddag. Det var rigtig hyggeligt - sønnike og svigerdatteren kom også, Laura var her og datteren og Nana og Emil kom hjem, så der var liv og glade dage :)
Vi havde haft lidt problemer med at finde ud af, hvad vi skulle bruge til at dække rammen af æresporten, men så kom jeg i tanke om, at jeg havde set en æresport til et bryllup, der var dækket med tyl - det kunne vi også bruge, så vi klippede mine aflagte råhvide velourduge op og bandt om træskelettet, lavede baner af råhvidt tyl og bandt udenom, vi havde også købt noget sølv-tyl, men jeg havde fejlberegnet, så det kunne ikke nå hele vejen rundt, men i stedet lavede min mor et par store flotte sløjfer af det, som vi satte i hjørnerne - de små buketter bestod af røde roser, buksbom og sølvsprayet  blade og så havde vi efeu omkring.
Æresporten blev placeret i et par potter, der stod udenfor døren og bundet fast til tagrenden.

Og så var det bare tidligt op tirsdag morgen, da sølvbrudeparret skulle vækkes - uha da da det er hårdt for B-mennesket her ;) 
Men op kom vi alle og stod foran døren hos søsteren og svogeren kl 7.00, sammen med en masse andre af deres familie, venner og naboer og 3 glade spillemænd, sådan rundt regnet 50 personer :)





Se lige en herlig måtte,
de havde fået lagt ud :)
Det blev en herlig dag hos søsteren og svogeren - jeg var ikke hjemme før sidst på eftermiddagen, og da var jeg godt nok blevet træt - der var også gået det meste af 12 timer fra jeg var stået op kl. 5 om morgenen :) 


7 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Dejlig beretning. Hold nu da op hvor er den æresport flot. Der er virkelig stil over den.

    SvarSlet
  3. Den æresport falder lidt udenfor det jeg har set, som indtil derte øjeblik udelukkende har været af gran. Jeg synes den er rigtig fin, ikke mindst til sommerhalvåret. Vi skal faktisk til er lille møde i næste uge, fordi et par her på vejen snart har sølvbryllup. Vi skal se om der er stemning for at lave noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores problem var at finde et grantræ, der vil lade livet for at blive til æresport - vi kendte ikke nogen, der havde et, og bøgen er jo ikke sprunget ud endnu ;)
      Der for måtte der tænkes alternativt :)

      Slet
  4. Flotte sten du har fået...Hvor er det en flot æresport. Sikke da en hyggelig påske du har haft!

    SvarSlet
  5. De er bare så fine de sten, dem er vi glade for.
    Jo tak, synes æresporten blev fin - jeg skal nu ikke tage æren for den, jeg fandt bare på det med dugene og tyllet og så måtte andre udføre jobbet, mens jeg printede sange og lavede aftensmad :)

    SvarSlet