Søg i denne blog

lørdag den 30. maj 2020

Fur, den smukkeste natur og lækker frokost på Bryghuset

Min blog handler efterhånden stort set kun om mad/kostændringer - selv om det fylder meget i mit liv, så sker her altså også andet 😊

Jeg synes efterhånden, at vi er ved at vænne os til at leve i "Corona-tiden".
Vi ser familie i små portioner af gangen, men stadig ikke til større sammenkomster, men de må komme ind og vi kan drikke kaffe sammen - stadig tænker vi over at holde afstand og vaske/spritte hænder.
Vi tager ud at handle - holder afstand, spritter og vasker hænder i stor stil.

Og igår tog vi på tur -
Vi var på FUR.

Vi har aldrig været på Fur og jeg har snakket om det flere gange - og igår tog vi så afsted på en 1-dags tur 😀
Vi kørte rundt på øen, næsten hele vejen rundt - vi manglede vist bare lige det nordøstlige hjørne - der hvor der ikke er skrænter 😏
Der er utrolig smuk natur på Fur, skønne steder at se - der findes vist et utal af gallerier/gårdbutikker, vi er egentlig ikke så meget til Gallerier, men vi besøger gerne de små lokale butikker, når vi er på tur, det undlod vi så at gøre igår, fordi der er Corona-tid, og vi havde nok i at nyde naturen og vejret var bare fantastisk til det 😎

Jamen altså vejret var altså bare helt fantastisk smukt - som det ses på nederste billede var fjorden stort set blank - solen skinnede og der var omkring 20 gr..😍

Vi nød det bare, der var andre turister end os, men ikke mange, så vi kunne sagtens tage de forholdsregler, som vi skal, når vi færdes udenfor vores egen matrikel.

Vi spiste frokost på Fur Bryghus - der virkede til at være god fokus på de forholdsregler man skal ha' med afstand - vi kom forholdsvis tidligt, men kort efter vi havde fået anvist et bord, begyndte der at komme flere.
Vi valgte at spise indendøre, gemalen skal stadig tænke over solen specielt omkring middagstid, og det var så helt fint, for vi var de eneste der valgte at side indendøre i de gode vejr 😉
Vi fik virkelig noget lækkert mad - ja det var "bare" stjerneskud og fish&chips - men det var veltillavet mad - det smagte rigtig godt - det var ikke remoulade, men tartarsauce til gemalens fritter og kulmulefileter, mine muslinger var marineret, rejerne af god kvalitet, under dem er der lidt urte/tartarsauce og under citronskiverne ligger der en lækker laksemousse, mine fiskefiletter var lige i det tyndeste, men de var paneret i malt og det smagte godt - selv cherrytomaterne, som jeg tænkte var pynt, de var marineret - og det vil jeg godt kunne gøre efter, mine bliver i alle tilfælde ikke lige så gode 😏
Som det kan ses på nederste billede, så var der håndsprit alle steder, så der var ingen undskyldning for ikke at bruge det.
Hvis I nogen sinde kommer på Fur, så kan vi godt anbefale at spise på Bryghuset - de havde desværre lukket for rundvisning på bryggeriet p.gr. af Corona.

Vi skal holde ferie/fri i Danmark i år
Vi har jo ellers fået ny bil og havde der ikke været Corona-tid, så havde vi helt sikker kørt rundt et sted syd for den danske grænse 😏

Nu får vi så chancen for at se nogle steder i Danmark, vi ikke har besøgt før.
Vi har muligheden for at tage afsted på tidspunkter, hvor der nødvendigvis ikke er så mange andre på tur, som f.eks i går, hvilket var et valg, fordi vi ikke vil gøre det her i pinsen, hvor der helt sikkert er mange ude i sommerlandet - ja vi kunne se det, da vi forlod øen ca kl. 15.30 - der var bare en enorm kø til færgen til øen - og vi kunne også mærke det derovre, at der kom flere biler på vejene jo længere vi kom hen ad eftermiddagen.
Vi finder ud af at nyde sommeren i Danmark i år og der er godt nok mange steder, vi aldrig har set eller som godt kan tåle et gensyn.

Nu vil jeg gå ud og nyde det skønne pinsevejr og udsigten her fra "Bakken"😍