Søg i denne blog

tirsdag den 1. maj 2012

Mælkebøtter og abrikosgulerodsmarmelade

1. Maj - har jeg tilbragt herhjemme hos mig selv og jeg har nydt det dejlige vejr og tænkt på de mange gange, jeg har været ude med fanen på denne dag - det har været hyggelige arrangementer især de gange, hvor vejret har været som i dag :-)

Jeg har hevet mælkebøtter op i et stykke jord, som gemalen fræsede til mig i efteråret, men som jeg ikke fik taget i brug - men det skal jeg da love for, at mælkebøtterne har gjort :-(
Jordet skal gøres klar til stauder, jeg har nogle lupiner, som er klar til at blive flyttet derover.

Så har jeg lavet abrikosgulerodsmarmelade efter en opskrift, der var på Isabellas facebookside

Det smager rigtig godt, men er lige stiv nok efter min smag,
det kan godt tåle en sjat vand.


Det skal bruges til hveder på torsdag, hvor vi lige bliver 12 voksne og så Nana - Majbrit bager hvederne - så jeg kan sagtens invitere :-)

4 kommentarer:

  1. Lækkert med den gode marmelade.
    Jeg var meget spændt på at se, om det var en mælkebøtte OG abrikosgulerodsmarmelade - for man bruger jo mælkebøtter i så mange ting i disse tider. Salater, fx.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Friskbagte hveder og nylavet marmelade lyder rigtig lækkert :)

    SvarSlet
  3. Jeg var spændt på at se, hvad du havde lavet af mælkebøtterne. Mælkebøttesirup er godt til mange madopskrifter.

    SvarSlet
  4. Det ser da ellers lækkert ud...jeg elsker gule marmelader (hmm, jeg elsker også røde marmelader)
    De er godt nok også hidsige de mælkebøtter der...her er der også godt gang i dem...

    SvarSlet