Søg i denne blog

lørdag den 30. november 2019

Jeg vandt en skøn pakke og jeg fik hæklet julesokker og tæppe færdig

Så går vi ind i december - huhej hvor tiden iler afsted, ind imellem synes jeg, det er svært at følge med 😮

Ja det kan da lyde helt utroligt, når nu jeg er hjemmegående - forleden sagde min moster, som rent faktisk er yngre end mig, "skal man have så travlt som pensionist, så gider jeg godt nok ikke blive det" 😖

Jeg vil bare lige sige, jeg er endnu ikke nået pensionistalderen, jeg er hjemmegående 😌
Jeg føler mig virkelig priviligeret, at det har været muligt for mig at træde ud af arbejdsmarkedet, da jeg var 56 år - ingen kan vide, hvor jeg havde været, hvis det ikke havde været en mulighed - og det vil jeg slet ikke granske i, jeg vil bare glæde mig over, det var muligt i den situation, jeg var i på det tidspunkt.

Og jeg vil bare sige til jer, der ikke er nået til "pensionist-tilværelsen" - den er slet ikke så tosset og tiden, den skal nok få ben at gå på - der bliver bare bedre tid til at gøre tingene, og der kommer nye andre gøremål og interesser til👍😍

Jeg bruger som tidligere skrevet, rigtig meget tid på mad på forskellige måder, men jeg bruger også min tid på mange andre ting - det der med rengøring, det er ikke min største last - men et hækletøj, det kan fange mig 😍

Hækling
I den forløbne uge har jeg afleveret 2 julesokker til min nevø's 2 skønne små piger, Liva og Hannah - de er hæklet efter opskrift fra HOBBII - i 2 tråde Oline bomuld fra Garnudsalget  og den hvide kant er hæklet i Teddy fra Svarts fåret, købt Hos Nøhr

Og så fik jeg gjort mit grønne tæppe færdig - ja det har jeg stort set hæklet på det meste af 2019 - det har nu lagt stille det meste af sommeren, for det er ren uld og simpelthen så varm, at det ikke var til at sidde med i sommervarmen 😏
Det er hæklet i kurveflet-mønster = reliefmasker - jeg har selv talt masker op og bestemt størrelsen af "firkanterne" - det er hæklet i pæreskalfarvet højlandsuld fra Garnudsalget - det er ca 125 cm bred og 180 cm lang.

Jeg bruger også tid på de socialemedier
 og det kan man jo gøre på mange måder 😉
Jeg deltog for et par uger siden i en konkurrence på facebook - og tænk sig, jeg blev den heldige vinder af en pakke fra Laursens Landhandel - og så fik jeg den endda leveret - TAK STEEN 🙏😊
Det er ene lækre sager af god kvalitet - jeg siger jer, de der knækbrød  fra Grangården, en lokal producent - ja de bør slet ikke opholde sig i mit hus, for de er ikke for folk, der skal indtage et begrænset antal kalorier, og de er bare så gode - JA JEG HAR SMAGT PÅ DEM 🙈😋
Marmelade er ikke noget jeg indtager særlig meget af - men i og med at her er ved at være pyntet til jul og julestemningen er på vej, så måtte jeg også smage på den julemarmelade, der var med - hold da op, den var god og med masser af smag af julekrydderier 😍
Det økologiske stenkværnede mel glæder jeg mig til at prøve- det er fra en producent i Aalestrup, altså må det være i overenstemmelse med både det ene og andet for at få et godt miljø - jeg kan se på webshoppens prisliste, at det også er rimelig i pris i henhold til disse typer mel.
Og der er julesyltetøj, kirsebærsauce og kirsebærsirup, sennep, og salt fra Mariager, juice og brændtemandler -og så var der lige smuttet en pose med lyserøde kugler i kassen, jeg tænker, det er lakrids, men det vides ikke endnu - åh ja det var ene lækre sager til december måned - endnu engang TAK for en skøn pakke til Laursens Landhandel 😊

Der er ikke lavet så meget mad i denne uge - vi har skulle lidt af hvert, så der er spist rester og spist ude - men der blev lavet en thai-inspireret suppe - den får I opskriften på i næste indlæg 😏

Go' 1. søndag i advent til alle, der læser med 🎄🎅





Ingen kommentarer:

Send en kommentar