Søg i denne blog

fredag den 25. september 2015

Når en film - får gamle ferieminder frem :)

Jeg er igen i år i Biografklub Danmark sammen med min mor, søster, datter og en niece.
Forleden var vi afsted og se årets første film og vi havde også min yngste søster med - en rigtig tøse-hygge-tur :)

Vi så filmen" Sommeren 92", som de fleste vist ved, handler om dengang Danmark vandt EM i 1992.
Jeg undres lidt over, at det har været muligt at lave en film om fodbold, der kan fange mig - men ok, den handlede jo også om nogle mennesker, og det var nok det, der fangede mig  - men lige netop den kamp, den kan jeg også huske, at jeg så - en af de meget få fodboldkampe, jeg har set i mit liv - men jeg tror den største grund til jeg husker det, er at jeg med gemalen og børnene så den sammen med en flok tyskere og englændere - vi var nemlig på ferie i Østrig :)

Vi sad der, som de eneste danskere på hotellet blandt 12-15 tyskere og englændere og turde slet ikke tilkendegive, at vi var danskere, men da det andet mål røg ind og sejren var nær, hoppede sønnike jo en halv meter i luften med et gevaldigt udbrud og vi var afsløret  - der blev helt stille i stuen og så kom det ganske forsigtigt fra en "er i danskere" - ja, det er vi og så sagde de ikke mere :D

Der er bare nogen oplevelser i livet, som sætter sig fast og gør, at man husker en masse ting fra det tidspunkt :)
Det var mange år tidligere end jeg fik et digital kamera og derfor er der ingen billeder på computeren fra den tid - men når jeg ser billeder i albumet fra den ferie, så husker jeg :

  • Det var det år, datteren blev konfirmeret - altså vi havde teenage børn - hun var så sur - så hun selv skrev i ferie-dagbogen "og jeg var sur" - men vi havde nu en dejlig ferie alligevel :) 
  • Sønnike fandt sig en god ven, han var tysker og hed Florian - jeg agerede ordbog ind imellem, men ellers fandt de fint ud af det :)
  • Jeg havde et par hvide bukser med røde striber, nøøj hvor var jeg glad for dem :)
  • Vi var med på Almen, hvor bonden/hotelfatter har sine køer om sommeren, gemalen tabte et glas mælk over en anden gæst's jakke og sønnike gled ned af bjergskråningen og fik hudafskrabninger.
  • Det var inden vi fik mobiltelefon, så vi ringede hjem fra en automat og det var dengang, man betalte med schilling i Østrig :) 


Jeg har ingen billeder af en fodboldspiller,
men masser fra Østrig, 
så et skønt billed fra Østrig skal I nu ha' 
Bjerget hedder Zwölferkogel
og lige ved foden af det, har vi altså boet rigtig mange gange,
også i 1992, da Danmark vandt EM i fodbold :)
Billedet er fra 2011 og da boede vi nogle km derfra 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar