Søg i denne blog

fredag den 31. august 2012

Ferieminder del 1

Der er da ikke noget bedrer end at stå op til en blå himmel og solstråler, sådan er det her i dag, så lige nu sidder jeg her og nyder dette syn med en kop kaffe og dejlige ferieminder i tankerne :-)

Vi havde en overnatning i Tyskland på vores vej til Østrig - samme sted, som vi overnattede i foråret, da vi kørte til Italien - dengang var der meget stille på hotellet og deres restaurant havde "ruhetag" og vi snakkede om, at det egentlig var utroligt, at man kunne drive en restaurant der, fordi hotellet ligger ude i en lille by, nærmest i et villakvarter, men det fandt vi da ud af, at det kan man i Tyskland :-)
Vi ankom i 38 gr. varme og satte os ud under kastanjetræet og spiste aftensmad omgivet af familier med børn, par som os, små selskaber som havde bestilt bord - altså folk som kun kom for at spise og andre, der skulle overnatte lige som os
Vi overnattede i værelset med det åbne vindue

Næste dag kørte vi videre stadig med sol og varme, men i masser af vejarbejde - GPS'en fortalte os, at vi brugte ca 1½ time på at køre i kø over en strækning på 400-500 km.
Vi nåede ned til Gastainertal kl. godt 13 og vil så lige finde et sted og spise frokost, inden vi kunne komme ind på hotellet kl. 14 - tænk de første 3 steder vi kom til, der holdt de "ruhetag" - det er ellers mange år siden, vi har oplevet det, så det endte med, at vi tog en sandwich i en lille cafe i et supermarked :-)

Så var der tid til at køre til hotellet, hvor vi skulle tilbringe de kommende 5 dage. Vi var noget spændte på det, for det var et utroligt billigt ophold, vi havde fundet 2600 kr for 5 døgn med all incl. og det var altså prisen for os begge to.
Ren Østrig'sk idyl midt på et torv i byen - men da vi kom indenfor kunne man se, at det var et gammelt hotel - men derfor kan det jo godt være et udmærket sted.
Værelset på 3. sal var pænt og rent og der var udsigt til bjergene, men der var også udsigt til bagsiden af hotellet og nabohotellet - det var ikke just østrig'sk idyl - vi kan ikke huske, at vi i Østrig tidligere er stødt ind i noget synligt, der var så lidt gjort ved!

Nå men vi skulle jo heller ikke sidde og glo på det, på 3. sal kunne vil kigge lige ud på de smukke bjerge og den fantastiske blå himmel :-)
En sjov ting på stedet var, at der var elevator, men den stoppede på trapperepoerne mellem etagerne, så under alle omstændigheder skulle man bære kufferterne op af trapper - det mindrer sjove var, at der var skumgummimadrasser i sengene - det synes min ryg bestemt ikke om, og sengen blev heller ikke mindre varm af det :-(

Maden smagte ganske udmærket og der var nok af det, men det var all incl. i light udgave - f.eks. var der ikke eftermiddagskaffe på ankomstdagen, selv om man kunne book ind fra kl. 14 - eftermiddagskaffe skulle man tage stilling til, om man vil have om morgenen, hvor der også var valgmuligheder for hovedretten til aftensmaden.
Deres salatbuffet bestod af 3 skåle forskellige grøntsager, ikke meget at vælge mellem, når den ene altid var grøn salat, men det smagte godt, der var kun en slags sodavand hver dag, men de varierede da mellem cola og sprite :-)
Morgenbuffeten indeholdt det, den skulle og det gjorde vores madakker også - hver aften skulle vi krydse af om vi vil have madpakke med eller spise frokost på hotellet - vi valgte altid madpakkerne og der var 2 sk. rugbrød klappet sammen om pålæg og ost og ligeså en bolle, samt et stk. frugt, en kiks med chokolade og en lille juice.
Alt i alt var det en ganske udmærket billig ferie :-)

Nu skal der laves noget, men jeg vender tilbage med den videre beretning om vores ferie :-)