Søg i denne blog

fredag den 16. november 2018

Man bliver ikke just køn af træning, men det giver ret til en go' frokost

Det er ikke noget kønt syn, der møder en i spejlet, når man kommer hjem efter 1,5 times intens træning i motionscentret 🙈💩
Ja I kan jo lige så godt få lov til at se, hvor slemt det er 😖
Sveden kan ikke ses, men det er sved der giver krøller i håret  💪👍

Motionen 
begynder at blive sjov og en konkurrence med mig selv 😉
Jeg har hele tiden tænkt, at jeg skal op på 3 gange om ugen, men i starten var det lige højt nok at stile efter, og så var det bare ikke været muligt at få det indpasset til mere end to gange, for der skal helst være en dag mellem træningerne - men i dag lykkedes det med 3. gang i denne uge 😇

Når jeg er i motionscentret, så starter jeg med at varme op 5 min på cykel og 2 min. på et specielt løbebånd, det har helt sikkert et navn, men det kender jeg ikke, men jeg ved, der ikke er motor på, det er mig selv, der skal holde det igang 😏
Så træner jeg på maskiner af forskellig art, jeg laver nu 9 forskellige øvelser og de tager ca 45 min, så slutter jeg med at gå på almindelig løbebånd - jeg har hidtil været oppe på 16 min., men i dag var jeg der helt alene og så kan jeg bedre få mig til at puste og svede noget, så der tog jeg lige 1 min. pause efter de 16 min., og så nappede jeg 10 min. mere, altså 26 min. med en gennemsnitsfart på 4,2 km i timen. 💪😇😊
Det er virkelig tilfredsstillende for mig, jeg kan allerede mærke gode effekter af træningen - jeg kan holde til meget mere og jeg bliver lidt hurtigere i omdrejningerne - men der er altså lang vej endnu til jeg kan sige min kondition er go'.

Jeg er bare glad - tænk lige om et par uger, så er det et år siden dette slankeprojekt gik igang - dengang tog jeg ikke flere skridt end højst nødvendigt, skulle jeg nogen steder, så kørte jeg helst lige til døren for at spare på energien - et godt eksempel på forandringen havde jeg igår -  
Hos min datter er der 5-6 trappetrin fra p-pladsen op til døren, men der er også en flisebelagtgang op til boligerne, den brugte jeg før, for der er ingen gelænder ved trappen og så var det virkelig hårdt for mig at komme op af den - min undskyldning var min slidgigt - men slidgigten er jo ikke forsvundet, selv om jeg ikke mærker så meget til den længere, med det er 23 kilo - og nu tager jeg trappen uden besvær, og igår gjorde jeg det 2 gange lige i træk - jeg kunne nemlig være den søde mormor og drøne ned i bilen og hente Nana's skoletaske, som hun havde glemt 😇

Det er nok svært for andre at forstå, hvad den slags betyder, men det er en af de små ting, der gør, jeg ikke opgiver projekt slankekur, selv om vægten stort set har stået stille i mere end 3 mdr.. 

Frokost
Ovenpå sådan en omgang motion, så er der plads til lidt ekstra kcal - så i dag har jeg fået æg og tomatsild - jeg elsker det, og det er hver især udmærket produkter, men de er ikke en god kombination, når man tæller kcal og ser på næringsfordeling - de giver tilsammen alt for meget fedt - men det smager altså godt. 

Jeg lavede en æble/porresalat dertil, det var sket ikke så tosset :
1/2 stort æble i tern, 
et pænt stykke porre ca. 40 gr. i tynde skiver, 
10 gr revet peberrod, 
2 tsk kapers - 
det blev blandet i en dressing af 
60 gr græsk yoghurt 
ca 1/2 dl appelsinsaft
smagt til med 1/2 tsk salt og sukker 
Salaten kan smagsmæssig sagtens bære mere peberrod og kapers, hvis man er til den slags.

Det er en frokost indenfor det antal kcal, som er tilladt, den er på ca. 490 kcal, men det er faktisk sjældent, jeg spiser så meget til frokost.


GOD WEEKEND 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar