Søg i denne blog

tirsdag den 6. november 2018

Centimetermålet gjorde mig så glad i dag

Jeg er her endnu 😊
Jeg er stadig på slankekur - 
vægttabet står stadig stille - 
men modet holder endnu 😉

I sidste indlæg skrev jeg, at det der var med til at holde modet oppe, var reducering af mit blodtryksmedicin - i dag fandt jeg en grund mere til at holde ved 😘😇😀

Jeg kom i tanke om, at den første måned med træning i motionscentret er gået, og da jeg startede, tog jeg nogle mål af omkredsen rundt omkring på min krop - så det var måske værd at tjekke dem - også fordi jeg flere gange i den forløbende uge har fået bemærkninger om, at man kan se, jeg taber mig - hvilket jeg jo altså ikke gør 😳

Og det var sørme da godt, jeg fik den ide, for tænk engang .....
  • 4 cm er der forsvundet omkring hoften og mavedelen, 
  • et par cm på lår og en enkelt cm omkring overarmen
  • brystvidden var uforandret 💪😇😙

Jamen altså - det var bare så dejligt at se, der alligevel sker lidt, selv om vægten ikke giver sig - men det kommer den altså til at gøre igen - jeg skal nok finde vejen 😀

Der er nemlig så mange fordele ved vægttabet 😍
Øhhh ja det er der, men for at opdage dem, så er man også nødt til først at erkende alle de belastende ting der er, udover at det ikke er særlig rart at se sig selv i spejlet, når man når op i den "slemmeste" vægtkategori, man kan komme i, som overvægtig.
Jeg har været i den "slemmeste" vægtklasse, og det er jeg sådan set stadig væk, selv om jeg ikke længere føler mig så "tung" og nærmer mig en mildere betegnelse.
Jeg har meget lang vej endnu, før jeg er nede i normalvægtsområdet - men jeg mærker, at jeg er på vej, for jeg erkender....
        • forbruget af Panodil er faldet drastisk
        • jeg har ikke så ofte ondt i kroppen længere
        • jeg begynder så småt at gå på trapper
        • jeg øver i at stå på et ben
        • jeg kan handle uden at bruge hele dagens energi
        • jeg kan både lave mad og tørre støv af på samme dag
        • jeg går selv efter mange ting,  som jeg før har jaget andre efter,
        • det tager 10-15 min mindre at gå i bad
        • jeg kan vende mig i sengen, uden at skal op at sidde først.

Der er helt sikkert mange flere ting, der gør sig gældende  - og om jeg fatter, at jeg har ladet stå til i så lang tid og ikke erkendt hvor mange begrænsninger overvægten har medvirkende til - men i stedet for at græde over det - så finder jeg det positive frem og fortæller.....

jeg er bare så glad for, 
at jeg fik magten over vægten,
det kan godt ske, 
den kæmper voldsom imod lige nu, 
men jeg vil vinde 💪😇😊


 Og ældste barnbarn har fødselsdag i dag 😊
billedet er fra sidste uge, hvor vi lærte lektier sammen 😍 
Laura bliver 12 år 💖
hun er en dejlig pige. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar