Søg i denne blog

torsdag den 13. september 2018

Miniferie/familiebesøg sammen med min mor og alligevel vægttab

Jeg har været ude at føjte med min mor - det har været rigtig hyggeligt 😍

Gemalen skulle på "pensionist-kursus" på Sjælland i 3 dage, han skulle selv transportere sig derover, så det kunne jeg jo ligeså godt udnytte og tage med. 😀
Jeg spurgte min mor, om hun vil med, for vi har familie i Roskilde, som vi så kunne besøge.
Min mor er ikke vild med at komme langt hjemmefra og sove ude, så jeg troede, hun skulle overtales, men det er længe siden, hun har besøgt familien i Roskilde, så det vil hun nu gerne.

Jeg havde fundet en Bed&Breakfast i Roskilde, hvor vi overnattede - det var næsten som en lille lejlighed




der var eget badeværelse 
i forbindelse med værelset,
hvilket var grunden til jeg valgte 
denne bed&breakfast

Der var ikke morgenmad på stedet, 
men der var kaffe og kaffemaskine 
og service på værelset 
og en bager i gå afstand - ja tænk engang 
JEG GIK TIL BAGEREN 😇😏

Jeg blev udfordret på mine parkerings- og bakke-evner på stedet, men det gik, for det var en rigtig venlig og hjælpsom vært, der guidede mig på plads, ja selv sent om aftenen- ja han bar endda vores kufferter ned af trapperne til værelset, som lå i kælderetagen.
Der kan vi sagtens overnatte igen en anden gang 😀

Min mor og mig hyggede os
Det er godt nok mange år siden, jeg har sovet sammen med min mor - hun er vant til at sove alene, så det var jo spændende, hvordan det vil gå, men det gik rigtig fint.
Det var dejlig med et par dage sammen, hvor vi ikke skulle andet end at hygge os.

Vi var på familiebesøg hos min moster - sådan lige for at jer, der ikke ved det, så er min moster et år yngre end mig og hun har yngre børn end mine, og vi har jævnalderende børnebørn 😊
Så jeg har en kusine, der nærmer sig de 30 år, hun bor for tiden hjemme hos min moster med sine to piger - så dem fik vi også nogle hyggelige timer med.
Og så har jeg en fætter, der blev 26 år, mens vi var derovre. Han er ungkarl, og min mor skulle for første gang se hans dejlige lejlighed - det må siges, at den unge mand ved, hvordan det skal være 😊

Vi har fået serveret lækker mad, ja jeg vil sent glemme den indbagte kalvemørbrad vi fik til fætterens fødselsdag, slankemad var det just ikke, men vildt lækkert, så jeg sprang over desserten, som uden tvivl var en lækker lagkage 😘
Men det var sandelig ikke den eneste udfordring min slankekur blev udsat for i disse dage 😮

Første dag var vi på cafe og spise sandwich til frokost,
Eftermiddagskaffe og dejlig aftensmaden hos min moster,
 Næste dag var der lækker frokost hos min moster 
og altså fødselsdags-middag til aften.

Igår kørte vi så hjem igen, 
 fornuften fik heldigvis overtaget igen 
og jeg valgt at spise en god salat til frokost 😇

Til aften var vi hjemme og jeg spiste en rugbrød med hamburgerryg og mager ost 😏

Mærkværdigvis så er det gået godt - vægten var faldet i dag 😇😊😍
Nu er jeg nede, hvor jeg var, da jeg fik nedsat den vanddrivende medicin - det har så også lige været en måned uden vægttab - en prøvelse af de store 😬

Kaffe - det er en dejlig ting 😀





Ingen kommentarer:

Send en kommentar