Søg i denne blog

mandag den 5. december 2016

Julekoncert med Stig Rossen, julehygge i skovbørnehaven, hæklede engle = julestemning og så lige foredrag "Når alkohol styrer familien"

Det er ikke tit, at jeg har en uge som den, der er gået - jeg har været ude at føjte 3 aftener og jeg har været med Emil i børnehave en formiddag - ting har det med at klumpe sig sammen :)

Mandag var jeg i Nørkleklub, det er altid hyggeligt og det var så min sidste gang i år, for næste gang er på mandag, hvor jeg altså runder de 60 år og det skal fejres med børn og børnebørn.

Tirsdag var min mor og jeg med Emil i børnehaven og lave juledekorationer, og vi klippede og klistrede en nisse og Emil nåede lige at få kørt lidt dej ud og lavet nogle vanillekranse, inden der var tid til at spise madpakker - og så måtte Emil komme med hjem til morfar - det var en hyggelig dag og jeg har da fået et enkelt billed af vores dekorationer
Oldemor og Emil har lavet den fine med kalenderlyset

Onsdag var dagen, som jeg havde glædet mig til længe - vi skulle til Stig Rossen julekoncert i Aalborg Kongres og kulturcenter - tror jeg, det hedder, i daglige tale siger vi Aalborg Hallen :) 
Det var svigerdatterens mor, min mor og mine to søstre og så lige mig, der for nogle måneder siden fik købt billetter.
Vi startede aftenen med en lækker julebuffet i Restaurant Papegøjehaven, som ligger i hallen og så var der ellers dømt utrolig smuk sang og musik fra en fin julepyntet scene, som jeg forsøgte at få et billed af, men det blev ikke godt - men Stig Rossen kan bare anbefales, efter sådan en aften er julestemningen i hus :) 

Torsdag aften var svigerdatter og mig til et foredrag i Sognegården "Når alkohol styrer familien" - det var Anna Marie Aggerholm og hendes søn Tom, der holdt foredraget, svigerdatteren kender Tom og jeg kender Anna Marie fra min skoletid. 
Foredraget var centreret omkring det at være barn og de svigt, der opleves og som barnet tager med sig ind i voksenlivet - utrolig godt. Det kan kun anbefales, hvis man har muligheden, for jeg har en fornemmelse af, at rigtig mange har berøring på et eller andet plan med børn/voksne, som har været berørt af alkohol i familien under deres opvækst. 
Det jeg synes gør det her foredrag specielt er, at jeg kender Anna Marie og ved, at hun har haft en utrolig god barndom og er en meget klog kvinde, som jeg overhovedet ikke vil tro, kunne havde i den situation, Tom er velfungerende og har en dejlig familie, men han har altså traumer, som han skal leve med. 
Jeg blev i alle tilfælde klogere på nogle ting den aften.

Igår eftermiddag var gemalen og mig til eftermiddagskaffe ved min mor - mine søstre og mig har i år delt adventsøndagene imellem os - det var ret så hyggeligt, min mor har pyntet fint til jul, og hun serverede æbleskiver og kage. 

Udover ovenstående, så har jeg haft travlt med hæklenålen - der er hæklet engle (mange) som skal bruges til noget :) 

Drillenissen er flyttet ind og jeg så en af slagsen, der havde en tørresnor med tøj på, så det måtte vores drillenisse jo også lige have 
Tøj, håndklæde og vaskeklud er lavet efter fri fantasi

Jeg har brugt et stykke snor til tørresnoren,
og papirclips til at hænge tøjet fast med,
sat den fast med et par tegnestifter,
Tænk drillenissen havde hentet mormor's papirclips og brugt som tøjklemmer, og den havde tabt nogen hele vejen fra skrivebordet og til dens dør - altså den er uartig :) 

Lige nu hækler jeg rensdyr, der skal bruges som bordpynt og så sømmer jeg duge - jeg har købt stof til nye duge til gildesalen, for jeg var så træt af velourduge, der fnullerer. 

Nå ja, jeg fik også lige lavet et par dekorationer herhjemme - en til bordet udenfor døren, som katten ellers mener er dens domæne :) 
Det blev ikke til meget julepynt,
for det kom jeg til at vælte på gulvet,
så der er ikke mange nisser tilbage :(

ja, man kan da ret så demonstrativ vende ryggen til,
når man forvises til nederste hylde :)

og så en til spisebordet 
Jeg har pakket hyacintløgene ind i mos
 og holdt det fast med kyllingtråd,
en ide fra min søster,
kransen har jeg fået af datteren.

Det var et hurtig skrevet indlæg,
nu skal der nemlig arbejdes,
så der kan se nogenlunde ud,
til gæsterne kommer på lørdag -
jeg glæder mig :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar