Søg i denne blog

fredag den 11. marts 2016

Papirløs bliver jeg ikke, sygepasser har jeg været og gækkebrev med Nana lavet

Det papirløse samfund - ja, det kan godt være, at mange ting kan gemmes på computeren, og det gør jeg sandelig også :)
Under mine dokumenter er der en mappe, der hedder "kreative opskrifter" her gemmes alle de opskrifter, jeg finder div. steder på internettet - men jeg finder jo altså også mange i div. blade, som gemmes, så jeg har de senere år samlet mig en god stak opskrifter  i papirform.
Jeg kunne såmænd scanne dem ind på computeren, men når de skal bruges, så er det nu nemmest at have dem på papir, så de bliver altså gemt i papirudgave.
I starten kunne de sagtens være i sådan en dokumentmappe med et elastik til at holde den lukket - men det blev altså ikke ved med at gå.
 Så der blev indkøbt en ordentlig mappe og så var det bare igang med sortering - men sorteringen kræver jo, at man ved, hvad man vil sortere efter  - jeg var lidt i tvivl, men det behøves bare nævnes en enkelt gang i en Hækle-gruppe på Facebook og straks er der nogen, der er behjælpelig - det er så dejligt :)

Så jeg fik lavet en indholdsfortegnelse - det vil sige, at det blev sådan i overordnede træk, for jeg havde kun en pakke med 10 skillerum - men det var nu også helt fint.

Så nu er der styr på de fleste opskrifter  - hmmm ja, må jo indrømme, at der dukker nogen op her og der, som jeg lige har hevet ud og kommet ned sammen med noget garn eller lagt i en bunke papir på mit skrivebord - men nu ved jeg jo, hvor de skal hen, når jeg støder på dem :)

Nana er/har været ramt af influenza hele ugen, så hun har været herhjemme.
De første 3 dage var hun bare rigtig dårlig og lå på sofaen, de sidste par dage har hun været bedre og i dag var hun ret utilfreds med, at hun ikke måtte komme i børnehave, men det var første gang i morges, at hun var feberfri, så hun måtte altså nøjes med mormor her - som altså måtte finde på noget, som kunne få tiden til at gå lidt hurtig.
Vi spillede vendespil og der kan mormors husker altså slet ikke følge med Nana's - så gik det lidt bedre med billedlotteriet, for der kommer jo nu engang de brikker der bliver trukket op af posen :)
Og så er der jo gækkebrevs tid - så vi lavede et gækkebrev til Nana's mor :)
Nana synes altså, der skulle noget glimmer-halløj på,
selv om mormor ikke synes, det helt hørte til :)
Nana's mor gættede selvfølgelig forkert hele 3 gange - så nu skylder hun ikke et påskeæg, men en påskehare af chokolade  - siger Nana :)



2 kommentarer:

  1. Det er altid skønt med lidt nyt fra "Bakken", jeg nyder jeg igen har fået ork til at følge dine dejlige skriv <3 <3 <3
    Go' bedring til den lille - som med garanti har hygget med mormor midt i al dårligdommen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone - dejligt du vil kigge med :)

      Slet