Søg i denne blog

søndag den 9. august 2015

Man har jo et standpunkt ........

......til man får et nyt ;)

Hmmmm - jeg har stædig holdt fast i, at jeg altså ikke kan spise alle de der fedtfattige mælkeprodukter - fromage frais har været det mest afskyelige af dem, og det sidst tilkommende, som jo absolut ikke er en nyhed mere -  nemlig  SKYER - det spiser (spiste) jeg heller ikke.

Men forleden da vi handlede, skulle vi købe græsk yoghurt - og jeg plejer altid at købe den med 10% - men så for pokker da, jeg ved da ikke lige, hvad der stak mig
 men jeg tog altså den med 2% 
(og nej, det var ikke en fejlmanøvre). 

Lige ved siden af, der stod Skyer med pære og vanille i sådan et halv liters bæger - nu kan jeg jo ret godt li' både pærer og vanille og jeg ved, at yngste søster, hun er vild med det produkt - men jeg har jo stædigt holdt fast ved, at jeg altså ikke kan fordrage det fedtfattige surmælksprodukt, det vil klæbe mine tænder og læber sammen - så jeg køber ikke den slags 

- men vupti vovvov
 der hoppede en 
lige ned i min indkøbsvogn ;) 

Nå ja, der var jo nok noget, der havde spøgt inde i mit hoved med de her fedtprocenter og indhold af protein.
Det jo sådan, at jeg en stor del af min tid taster min kost ind, så jeg kan se, hvor mange kcal jeg får og hvordan de er fordelt på næringsstofferne kulhydrat, protein og fedt.
Det kniber med at få protein nok, og når man så ser på procent-fordeling, ja så bliver der jo for meget på de øvrige, det er specielt fedt, jeg så får rigeligt af.

Nu må jeg så erkende, at lidt "skyer med pære og vanille" til morgenmad tilsat en smule god müsli - er ret godt for min nærings-fordelingen - og jeg må også erkende, at jeg faktisk godt kan li' det :/

Den der 2% græske yoghurt den var nu mere lalalala - jeg var i alle tilfælde ikke vild med den i tzatiki, den gik lige an i coleslaw.
Så måske jeg næste gang forsøger mig med en skyer naturel :D

Ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt :D 



6 kommentarer:

  1. Det er nok meget en vanesag, tror jeg. Det er mange år siden, mens ungerne stadig boede hjemme, (og det er mere end 12 år siden den sidste flyttede) at jeg røg på den fedtfattige slags, og siden har jeg ikke rørt yoghurt med frugter i. Jeg spiser altid yoghurt naturel, eller adolphius tykmælk, med friske frugter. Det andet er for sødt til mig, og jeg har næsten altid en spand græsk (eller tyrkisk) yoghurt i køleskabet til diverse madlavning og til kager i stedet for flødeskum. MEN... der findes en græsk yoghurt med små chokoladestykker i. Den er altså god til en frisk dessert - synes vi.
    Nana har sikkert glædet sig meget til de huller i ørene, og det gør jo heller ikke ondt, men man bliver lidt forskrækket når smældet lyder. Hvis der stadig er lyd på som for 100 år siden, da jeg fik lavet mine. Vores Camilla var ca. på samme alder som Nana, da hun fik huller i ørene. Hun sagde heller ikke et kny.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg spiser heller ikke yoghurt med frugt i, jeg har spist A38 med müsli og frisk frugt. Jeg har virkelig prøvet mig frem med de her helt fedtfattige produkter - blandet med cremefraiche og A38, bare for at få noget mindre fedt, men jeg kunne bare ikke spise det. I lang tid spiste jeg Cheacy yoghurt med vanille, men jeg synes, den har en kunstig smag og den er også lidt i deres skyer med pærer, men pærerne overdøver :)
      Jeg har aldrig før haft huller i ørerne, så jeg ved ikke, hvordan det lød førhen, men det giver stadig et gevaldigt smæld - og jeg synes godt nok, at det var utroligt, Nana slet ikke sagde noget til det og det var nok også derfor, det smæld kom helt bag på mig :)

      Slet
  2. Det er godt for dig Randi, det bliver så meget lettere for dig at holde proteinerne oppe. Det giver en god mæthed følelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal love for, at det kan holde proteinerne oppe - det er faktisk utroligt, der ikke skal mere til for at jeg får den rette fordeling - men når jeg spiser skyer til morgen, så er der selvfølgelig også noget andet, der er røget ud, som er med til at forbedre fordelingen.

      Slet
  3. Dejligt at høre, Randi. De laver også en med bær - den er slet ikke så tosset heller.

    SvarSlet
  4. P.s Har du mulighed for at sende mig en mail på queenlullu@gmail,com?
    Jeg har lige noget, jeg skal spørge dig om :)

    SvarSlet