Søg i denne blog

torsdag den 7. august 2014

Overflod - ja det har vi ......

af SQUASH !!!!

 så det er bare med at finde ud af, hvad de skal bruges til - vi forærer dem væk, vi kan komme afsted med -- så har jeg tænkt mig at sylte nogen af dem - de skal syltes som græskar, i sådan noget rigtig sød, tyk sirupsagtig eddike marinade - nogen vil blive revet og komme i fryseren, der kommer nogen i frikadeller o.lign - og i dag kom der nogen i en kage
Det er en opskrift jeg har fundet hos Lone Landmand - den er godt nok god - der er vist ikke mange, der tænker squash, hvis ikke man siger det :)
Der er både chokolade og kakao i og nå ja, så er der ting, som jeg ikke plejer at bruge så meget af i mit bagværk, nemlig smør - hvordan er det nu man siger "det er smørret, der gør'et" - det er der måske noget om ;)

Vi har også været ved at drukne i agurker, men det har jeg gjort noget ved
Der er lavet varm-syltet agurkesalat,
det er nærmest som når man laver 
en agurkesalat, men kan holde meget længe.

og agurker syltet som asier.
Det var en ide, jeg fik sidste år - 
kan man sylte squash som asier,
så kan man vel også gøre det med skoleagurker.
Jeg skræller agurkerne, 
flækker dem på langs 
og skraber kernerne ud
og så har jeg lagt dem i saltlage et døgn,
kogt en lage til at hælde over 
- ikke helt efter en opskrift,
har taget lidt her og der og brygget sammen,
så de bliver, som vi kan li' dem :) 



1 kommentar:

  1. Ja bare rn squashplante, så har man mere end en almindelig familie på 4 kan nå at bruge. Her er vi vilde med en squashpickles jeg har gemt fra et gammelt ugeblad. Opskriften er nok mindst 20 år gammel, men det bliver det jo ikke ringere af.
    Jeg river også nogle, og lægger i fryseren til brød og kage.
    Et godt indlæg det sidste. De fleste af os, vil vel gerne hjælpe, det vi kan, men der skal helst også være plads til at os i midten, får tid til at leve lidt af vores eget liv.

    SvarSlet