Søg i denne blog

mandag den 2. september 2013

Der kommer altid en løsning....

.... en sætning, som jeg har brugt en del de sidste uger - i dag så jeg så dette skriv på At leve mindfuldt

Der kommer altid solskin efter regn
Ind i mellem trækker det op. Blæsten tager til. Regnen falder tungt. 
Vi skutter os. Vi kryber sammen under tæppet i stuen. Tæt på brændeovnen. 
Og venter. Til det går over. For vi ved, at det går over. 
Vi ved, at regnen - selv om den ind i mellem får os til at fryse lidt - også giver næring. At den bringer noget godt med sig.
Og vi ved, at det går over. 
Vi ved, at der altid kommer solskin efter regn. 
At tingene hænger sammen. Også selv om vi umiddelbart ikke kan se det.
Så når det trækker op. Når blæsten tager til. 
Og når regnen falder tungt. Så skut dig. 
Kryb sammen under tæppet. Tæt på varmen. Og vent.
For der kommer altid solskin efter regn."

Ord, der satte gang i mine tanker - i bund og grund er det det, jeg mener, når jeg siger "der kommer altid en løsning".

Det er jo ikke altid, vi selv er herre over, hvad der sker i vores liv - andres beslutninger kan gribe gevaldig meget ind i vores liv - uanset om det egentlig ikke er os personligt, det handler om.

Det kan være enormt svært at bevare venligheden og sit åbne sind - det kan være fristende at lade vreden tage over, blive negativ og lade sig falde ned i et hul fyldt med tristhed - men det er det ikke værd - for det er jo så rigtigt 

det stormer, det regner, 
det kan lyne og tordne 
men det går over og 
solen kommer igen til at skinne på os.

Under "uvejret" handler det om at være der, for dem der har brug for en - det handler om at se det positive - men det handler også om at huske at få sig selv med gennem uvejret. 
Det er vigtigt at bruge tiden på at "skutte sig" - det er nemlig i den fase, der lades op - det er her, de positive tanker kan komme til og der kan findes gode løsninger - løsninger, hvor man kan se sig selv og der kan opstå "win win situationer" - således, at der er god energi til at nyde det, når solen kommer frem. 

Personligt har jeg en tendens til at glemme mig selv imens "uvejret" står på, og så kommer jeg til at bruge en stor del af "solskinstimerne" på at finde mig igen og får ikke den nydelse ud af "solen", som jeg burde. 
En selverkendelse, som jeg skal arbejde med og som jeg arbejder med, og jeg håber at "øvelse gør mester" - så jeg med tiden får det lært. 





1 kommentar: