Søg i denne blog

torsdag den 23. maj 2013

Fest, nye gardiner og meget mer'

Hvilken morgenstund - den første i en uge, hvor jeg ikke skal skynde mig igang med et eller andet - jo jo det er dejligt at have noget at tage sig til, men for et B-menneske som mig, er det altså rart at have tid til at vågne op og finde mig selv, inden jeg skal igang med dagens dont :)

En uge er smuttet afsted - den har været fyldt med arbejde og hygge.

Fredag havde datteren fødselsdag og vi var til pizza sammen med sønnike, svigerdatteren og Laura - det var hyggeligt.
Nana havde glædet sig rigtig meget til Laura skulle komme, men dagen havde budt på så meget, at hun gik ud som et lys, inden vi kom, og hun sov så godt, at de ikke nænnede og vække hende - hun vågnede først dagen efter om morgenen og troede, at det var den dag, at Laura kom til aften :)

Lørdag dukkede min mor og mine søstre op - de skulle dække op i salen til min mors fest
Denne gang er det min yngste søster, der har haft ideerne
 som det kan ses, blev bordet holdt i grønt og råhvidt

Jeg har et oliventræ, som trængte meget til at blive "studset" - så jeg brugte de lange grene til at pynte på døren til salen

Søndag kom min mor og tog et nap herinde, for jeg skulle jo bestemt ikke have ulejlighed, fordi hun skulle holde fest i vores gildesal - det var rigtig dejlig, at hun gjorde det, for jeg fik tid til at sy "nye" gardiner til stuen og besøge min mormor.

Nye gardiner i anførselstegn, ja,  for det er 2½ år siden, jeg købte dem i Ikea - ja, hvad skete der lige, siden de så ikke kom op!!!
Jo jeg fik en depression, da jeg så langt om længe fik mod på at gå ombord i dem, ja, så var jeg ikke sikker på, at de var brede nok til vinduerne alligevel, og så fik de lov at ligge i posen en rum tid - lige til jeg altså kom i tanke om, at NU måtte jeg finde ud af, hvad jeg vil med de gardiner - der kunne godt have været mere stof, men de er ok - vi skal blot vænne os til at have fået tynde hvide lette gardiner efter mange mange år med tunge tætte gardiner i gyldne nuancer.
Her er lige et billede, hvor de nye gardiner kommer med
Det er taget efter min mors fest, hvor vi lige tog en slapper 
Det er mine søstre (yderste), min mor og Tove, som hjalp til ved mors fest.

 Her har vi et gammelt billede, hvor de gamle gardiner kan ses


Mandag var der FEST - min mors 75 års fødselsdag med 50 gæster - en dejlig dag - glade mennesker, god mad, ok vejr - alt forløb efter planen, så det kunne ikke være bedre.
Min mor 75 år 


Tirsdag stod den på oprydning (der manglede nu ikke meget) og til aften, spiste jeg rester hos min mor.

Igår var der hverdag igen - den lille Emil er skidtmads, han har været hos lægen, for de troede, han havde ondt i ørerne, men det er tilsyneladende tænder, der giver ham problemer - så han var hjemme hos sin far i tirsdags og igår var han her - i dag har svigersønnen fridag, så da er Emil hjemme hos ham, så må vi se, om han er klar til dagpleje i morgen, eller han igen skal herhjem til mormor - forhåbentlig er de tænder snart igennem, så han kan få det godt igen.


Sådan kan en uge bare lige smutte afsted 

3 kommentarer:

  1. Og jeg skal da lige love for, at dine dage er gået...men det lyder nu hyggeligt alt sammen, hvilket man også kan se af billederne. Til lykke med datter og din mor.
    Dine lette gardiner er meget smukke.

    SvarSlet
  2. Der er fart over feltet... stort tillykke med med mor ,datter og de fine lette gardiner,,,dem blir du helt sikkert glad for , flot festbord

    SvarSlet
  3. hej Randi
    Stort tillykke med din mor. Dejligt sådan at få markeret den halvrunde dag :o)

    SvarSlet