Søg i denne blog

lørdag den 16. marts 2013

Dage med børn, sjovt snak og pandekager

Sikken da et vejr, vi har - bedst som man tror, at der er ved at være have-tid, ja så bliver der sne-skovle tid :(

Min fredag gik med at passe Laura - hun blev heldigvis bedre, da vi nåede henover middag, lige med et kunne jeg se på hende, at hun ikke længere var så varm, og termometret viste, at hun var nede på 37,6 - så det gik den rigtige vej.

Sådan en dag kan man altså få noget godt snak med en 6-årig, når TV'et bliver slukket :)
Laura vil godt nok gerne se TV,  så da jeg sagde, at der skulle slukkes i en time, forsøgte hun sig lige med ,"Det her er mit hjem - så her bestemmer JEG"  - men nej den gik ikke, farmor sagde, at det var den voksne, der bestemte :)

Jeg har jo engang for længe siden arbejdet i SFO - det har jeg tidligere fortalt Laura, men det var vist ikke helt trukket ind, men det gjorde det igår - og vi fik følgende snak...
Har du været pædagog?
Nej, jeg har været pædagogmedhjælper.
Hva' er det?
Det er en, der hjælper pædagogen.
Jamen hva' laver hjælperen?
Næsten det samme som pædagogen.
Hvordan kan man så se, at det er en pædagogmedhjælper????
Øhhhh - det kan man nok ikke sådan lige se!!!

Det er rigtig sjovt lige nu, for der sker en masse og hun bliver meget mere selvstændig.

Idag har vi haft besøg af de to krudtugler her

Det var rigtig hyggeligt - de er heldigvis raske igen begge to :)
De kom til formiddagskaffe og havde hjemmebagte boller med. Så var Nana med morfar ude og køre traktor mens Emil fik lov at lege med mormor.
Så var der frokost tid og middagsøvntid - Emil kom ud i barnevognen og Nana og hendes mor sov på sofaen :)
Inden de tog hjem bagte vi pandekager - Emil er rigtig glad for mad og vil smage alt det, vi andre får, så han fik også pandekage med banan i - og så var der en, der kom i tanke om noget med pandekager, nutella, banan og kokosmel - uha da da - godt man ikke kan spise mange af den slags ;)





1 kommentar:

  1. så hyggeligt i har haft det, det er jo heller ikke nemt for en lille pige at forstå forskellen på en pædagog og en pædagog -medhjælper , for udenforstående laver de jo det samme ,,,,,

    SvarSlet