Søg i denne blog

onsdag den 14. november 2012

Mad - suppe og kager


Hvis ikke man kan finde på andet, kan man tale om vejret - men man kan da også tale om mad!
Vi får jo mad hver dag - ja flere gange dagligt - så det kan jeg da lige skrive lidt om i dag :-)

I aftes fik jeg  lyst til at bage, så jeg bagte
Kanelsnurre med marcipan 
Jeg synes, det så lidt svært ud, men det var det bestemt ikke.
Ingredienser til dejen i skålen til køkkenmaskine, røre, røre røre - hæve 1 time og så igang med det sjove - rulle, rulle og så sno og sno og det så sådan ud

efterhævning 30 min. pensling med æg og i ovnen 12 min.
Da da - så er der kager - smagte udmærket, 
men måske lige på kanten til at være tørre.

I sidste uge købte jeg en Butternut squash - jeg har hørt om dem, men aldrig set dem før, desværre glemte jeg at tage et billede, men man kan se og læse om dem Her 
Jeg brugte den i dag til 

Suppe med butternut squash og sprød topping.
Jeg havde desværre ikke alle ingredienser til toppingen, så vi fik ristet rugbrøds croutoner og græskarkerner samt lidt ristet bacondrys.
Jeg brugte kun 2 dl. cremefine 7%.
Selv gemalen synes, det smagte godt :-)
I morgen skal vi have resten og da vil jeg prøve at komme tern af kyllingbryst deri.

Vi kan stadig hente gulerødder, pastinak, persillerod, rødbeder, porrer og jordskokker i haven - så det skal udnyttes til madlavningen.
Gemalen er ikke den største grøntsags spiser, men han spiser det, jeg serverer - dog glider der mest grønt ned, hvis det er integreret i retten - så her er forskellige grøntsagssupper gode :-)


2 kommentarer:

  1. Den suppe ser bare lækker ud :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. lækker suppe er jeg sikker på, god måde at få grøntsagsforagter til at spise grøntsager, heldgvis spiser vi begge. grønt her med velbehag, men jeg ved godt der er mange mænd der hellere vil ha røde bøffer,,,

    SvarSlet