Søg i denne blog

søndag den 9. september 2012

Indlæg nr. 201 og lidt filosofi over det

Kom lige til at se på statestikken - indlæg nr. 200
NR 200!!!
Hold da helt op, har jeg virkelig skrevet 200 indlæg - jeg synes stadig, jeg er ny i blog-landet :-)

Jamen hvad har jeg da skrevet om i 200 indlæg!
Jeg skriver om lidt af hvert,
  • tænker til tider på, om jeg skal indskrænke mig lidt,
  • tænker om det bliver for personligt,
  • for kedeligt,
  • for vidtgående
  • er det mon til inspiration for andre?
  • eller er det bare til mig selv jeg skriver!
Ja hvorfor er det nu lige jeg skriver!!

Hov- det skrev jeg jo i mit allerførste indlæg i marts 2011 :
#Det er ikke længe siden, at jeg fandt ud af, hvor mange Bloggere, der faktisk findes og hvor meget inspiration, man kan hente på disse. Jeg er dagligt inde og læse i Blogs og vil gerne selv være en del af Blog-livet - så må tiden vise, om jeg har noget at byde ind med.
Jeg skal til at finde ud af at tage billeder og få lagt ind på min blog og det blvier helt sikkert et projekt, der vil tage tid for mig.
Jeg vil skrive om mine oplevelser i hverdagen, hvilke mad jeg laver, hvilke håndarbejder jeg har gang i og hvordan det skrider frem og jeg vil som sagt også gerne vise dem.
Jeg håber, der vil være mange, der vil lægge en kommentar til mine indlæg og jeg kan få en flok faste læsere af min blog.#

Det går da vist, som jeg havde tænkt mig - jeg glemmer til stadighed ofte af få taget billeder, men mit blog-skriveri har gjort mig meget bedrer til det :-)

En anden grund til at lave bloggen var at synliggøre for mig selv, at jeg foretager mig noget - nu er bloggen blevet en del af det, jeg foretager mig - lige på det sidste, har jeg ikke haft så meget tid til at blogge, men ellers bruger jeg meget tid på at kigge hos andre bloggere og skrive mine egne indlæg - til tider for meget tid ;-)

Jeg er så glad for mine 29 faste læsere og de kommentarer, der kommer til mine indlæg:-)
Der må være nogen flere, der kigger med, for jeg har haft 8255 besøg, altså et gennemsnit på 41 på hvert indlæg - jeg ved, der er flere, der kigger med, som bare ikke har meldt sig som fast læser, men jeg har nu heller ikke selv gjort den store indsat for at få mange faste læsere.

Når der opstår sådan et rundt tal, har jeg en tenden til at filosofere lidt over tiden, der er gået, og jeg må kontantere, at der er sket meget i mit liv det sidste par år - fra at have været kørt ud på et sidesspor, hvor jeg var gået i stå - er jeg kommet til et sted, hvor jeg igen kan nyde livets mange glæder - store som små:
  • Depressionen er væk - JUHU
  • Slidgigtens smerter er der styr på :-)
  • Jeg er blevet "chef i eget liv" = hjemmegående - en stor beslutning, som jeg er så glad for :-)
  • Emil er kommet - det 3. barnebarn - han er så dejlig :-)
  • Laura, ældste barnebarn er startet i nulte-klasse :-)
  • Nana, er blevet 2 år og har smidt bleen :-)
  • Jeg hækler vist mere, end jeg strikker og syer :-)
  • Jeg nyder at sidde i "hønsehuset" og skue ud over min ufuldstændige have og drømme om, hvordan den skal blive engang :-)
  • og en hel masse andre dejlige ting :-)
Jeg er glad for mit liv, som det er nu og vil fortsat med glæde skrive stort og småt om det på min blog :-)




3 kommentarer:

  1. Sikke dog et dejligt indlæg du har skrevet! Hvorvidt dine indlæg er for personlige kan kun du selv bedømme...jeg synes det ikke, men hvis du selv er tilpas med det, er det som det skal være, for det er din blog og dine regler der gælder her. Sådan er min filosofi i hvertfald. Dejligt at du er kommet ud af depressionens tåger...Jeg har ikke selv erfaringer desangående , men kan forstille mig nogenlunde hvor stor en belastning det må være...
    Jeg synes altid det er en fornøjelse at læse noget om hvordan andre har det og hvordan andres hverdag er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten - dejlig med repons.
      Jeg har det som dig, jeg vil også gerne læse om hvordan andre lever deres liv.
      Jeg husker, da jeg læste din beskrivelse, at der står, det er dig der bestemmer, hvad der skal stå i din blog og synes, det var nogle herlige ord :-)
      Det er en fantastisk følelse at komme ud af en depression, jeg husker tydeligt, da jeg pludselig mærkede glæden boble over at se Laura og Nana lege på gulvet - og der gik det op for mig, hvor slemt det havde været og hvor længe, jeg egentlig havde levet i og med depressionen.

      Slet
  2. Sikke dog et dejligt indlæg du har skrevet! Hvorvidt dine indlæg er for personlige kan kun du selv bedømme...jeg synes det ikke, men hvis du selv er tilpas med det, er det som det skal være, for det er din blog og dine regler der gælder her. Sådan er min filosofi i hvertfald. Dejligt at du er kommet ud af depressionens tåger...Jeg har ikke selv erfaringer desangående , men kan forstille mig nogenlunde hvor stor en belastning det må være...
    Jeg synes altid det er en fornøjelse at læse noget om hvordan andre har det og hvordan andres hverdag er.

    SvarSlet