Søg i denne blog

fredag den 23. marts 2012

Påskeliljer

 - ja jeg tror, at det ender med påskeliljer i min have til påske, måske før - hvis solen bliver hængende
Jeg har rigtig mange påskeliljer, det vil sige grønne blade, for jeg synes godt nok, det er for lidt blomsterknopper, der er deri.

Hvor dejligt, at solen kom her i eftermiddag - jeg tilbragte lidt tid i haven med hakkejern, rive og trillebør - og beheskelsen kom helt af sig selv - jeg ved det jo godt, jeg ikke skal starte ud med hverken en hel eller halv dag derude - en god time klarede kadaveret i dag.

Jeg har ventet og ventet på en masse løg, som jeg satte i efteråret, jeg var helt nervøs for, at de ikke vil komme, for dem, jeg havde sat i rosenbedet er kommet op for længe siden - men hold da op, man skulle tro, nogen havde givet dem substral, for nu vælter de op med lynets hast :-)



4 kommentarer:

  1. her vælter de også op..
    jeg må ud og rydde op i haven i morgen, så jeg kan holde trit med alle de vækster der kommer op.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. dejlig tid, med alle de løgvæksrter, rigtig go´week-end

    SvarSlet
  3. Mine påskeliljer, står med frostskadede blade. De var kommet så meget frem, inden vi fik sne og frost. Heldigvis har blomsterne ikke taget skade. De små er sprunget ud, og de store står i knop :-)

    SvarSlet
  4. Andre end mig der ikke kan stoppe i tide.....haverne kalder jo på denne tid!

    God søndag og pas på dig selv!

    SvarSlet