Søg i denne blog

torsdag den 28. juli 2016

Guldbryllup, venindebesøg, børnepasning og så afsted på ferie

Pyhh - så er vi gearet ned igen efter en dejlig ferie ved Gardasøen :)

Laura på ferie/pasning
I ugen op til vi skulle afsted, var der en del at se til - Laura blev passet her de fleste dage, men det er jo ret nemt at have hende, med den alder, hun har nået.
 "Cyperspace-veninde" på besøg
Jeg havde besøg af min "cyper-space-veninde" Lisbeth, det var meget længe siden, vi havde set hinanden "live" - og det var sådan en hyggelig dag. Laura var her også den dag, så Lisbeth havde tænkt på hende, da hun købte en værtinde-blomst - et samle-selv projekt, som Lisbeth sagde, og jeg skal da love for, at Laura hyggede sig med det :)
Da vi var nede og finde jord til at plante i,
gik Laura ombord i mine gamle gemmer,
så der kom lidt af hvert i dekorationen :)
Vi spiste frokost og så var vi en tur i Arden Naturlegeplads - Lisbeth hilste på gemalen, datteren og svigerdatteren, så nu kan de også sætte ansigt på, når jeg snakker om hende :)
Jeg kan vist ikke blive ved med at kalde Lisbeth for "Cyperspace-veninde", selvom det er stadig primært er via nettet, vi har vores snakke :)

Nana og Emil kom hjem fra ferie hos deres far, inden vi skulle afsted, så der blev lige tid til lidt hygge med alle tre børnebørn

Guldbryllup på Silkeborgsøerne
Til frisør var jeg også, og vi pakkede hele feriekufferten, for vi skulle også lige til guldbryllup hos gemalens ældste søster og svoger, inden vi drog af på ferie.

Det var et dejligt guldbryllup - Guldbrudeparret havde inviteret deres nærmeste familie og venner til en sejltur på Silkeborgsøerne
De havde lejet en tur-båd og fået leveret tapas til båden, som vi spiste undervejs, og vi gik i land ved Himmelbjerget, hvor der var tid til lidt "fri leg" - så gik turen tilbage til Silkeborg.
Vejret var bare perfekt til det - vi kunne drømme om lidt mere sommervarme, men det var lige tilpas, for der blev ikke for varmt i båden, og vi kunne fint klare os med en tynd trøje udenfor.
Da vi kom i land, kørte vi hjem til guldbrudeparret i Holstebro, hvor der var gang i grillen, dejlige salater og dessert og masser af hygge - det var en rigtig fin dag - vi kørte hjemmefra kl. 9.30 og var hjemme igen ved midnatstid.

Armbånd mod søsyge
Jeg havde haft mine betænkeligheder ved sejlturen, fordi jeg ikke er sø-stærk, men det gik fint.
Jeg ved ikke, om det var fordi, jeg havde købt "Seaband" armbånd til at sætte på håndledene, eller om det var fordi jeg fik "særbehandling" og var sikret en plads, hvor jeg kunne se fremad og sådan ca midt i skibet eller om der bare var meget vindstille - men det gik i alle tilfælde helt uden problemer for mig.

Så blev der tid for Ferie - køreturen til Gardasøen
Dagen derpå skulle vi så køre på ferie sammen med gemalens yngste søster og svoger (ja de er altså kun et år yngre end mig).
Dem har vi efterhånden holdt rigtig rigtig mange ferier sammen med, så vi har nogle rutiner - de var lidt brudte denne gang, for vi kunne jo ikke bare lige stå op igen tidlig morgen og køre ned gennem Tyskland, der skal være en rimelig energi, når man begiver sig ud i den trafik - så denne gang startede vi ud søndag til middag.
Vores traditionelle kartoffelsalat og frikadeller holdt svigerinden fast i, så det havde hun lavet og det indtog vi på rastepladsen ved Ejer Bavnehøj  - det var rigtig dejligt og vi nåede det lige inden der begyndte at dryppe :)
Vi kørte lige ud i en kø - der var sket et uheld og det tog omkring en halv time at køre ca 20 km, men så kom der gang i den  og vi fortsatte turen mod første overnatningssted Landhaus Eden ved Soltau, mellem Hamburg og Hannover. Et ganske fortræffentlig sted til en overnatning.

Dagen efter fortsatte vi turen ned gennem Tyskland - vi valgte at køre lige ned af 7'eren til Füssen, men der var også en masse vejarbejde og det tog mere tid, end vi havde forventet.

Vi skulle finde et overnatningssted, gemalen havde kigget noget ud på Booking.com - meeen han havde ikke gjort sit job godt nok, for det viste sig, at vi skulle helt ned til Motorvejen, der går mellem Innsbruck og Bodensøen, for at køre op af det næste bjerg.
Jeg havde insisteret på, at vi skulle booke værelser, da klokken var ca 17 og der stod, der kun var to tilbage, så vi måtte derop, men det var nu heller ikke fordi det var så meget af vejen.

Om at dømme et hotel på det udvendige
Vi havde bl.a valgt stedet, fordi der var mulighed for at spise aftensmad der, men da vi kom frem, så der fuldstændig lukket ud - og ganske rigtig, der var "Ruhetag".
Det var såmænd ikke kun i restauranten, at der ingen mennesker var - der var ikke en sjæl at se, men der stod på en seddel, at hotelgæster skulle gå til den anden ende af huset, så det gjorde vi.
Døren stod åben, men der var stadig ingen mennesker at finde,  der sad en seddel med et navn på, men ikke vores, så det endte med, at vi måtte ringe til det hotel, som vi stod i :)
Hotel-mutter havde ikke set vores bestilling, og vi var såmænd klar til at annullere, for vi synes, det så lidt snusket ud, det var et ældre hus, der var masser af ukrudt i det der skulle være en have, og vinduerne kunne godt bruge en vask - men hotel-mutter vil komme straks og det gjorde hun, hun var hjemme og spise - det viste sig at være en ung kvinde, som havde stedet, hun fandt lynhurtigt to nøgler og fortalte hvor og hvornår, vi kunne spise morgenmad - vi spurgte også, hvor vi kunne finde et sted at spise til aften, og hun viste os hen til centrum af byen, som vi slet ikke var kommet igennem.
Vi fandt en dejlig restaurant - hvor vi kunne spise gemalens fødselsdagsmiddag, ja han rundede 62 år denne dag :)
Jeg elsker fisk
 og det her var en af de rigtig gode

Svogeren og gemalen spiste Cordon Bleu
Svigerinden fik pastaret - og det har jeg ingen billede af, men det var lige så godt, som det vi andre fik :)

Tilbage på hotel Rustical skulle vi bare på hovedet i seng i en fart.
Vi var meget forudindtaget i negativ retning og blev glædelig overrasket, da værelset, som ikke var super moderne, var meget rent og sengen rigtig god.
Vi troede, at der kun var et par mere på hotellet, og blev noget overrasket, da der var morgenbuffet med mad til mange mennesker - det viste sig, at der var mange gæster - ganske utroligt, at vi slet ikke havde hørt dem - og det var en rigtig fin morgenbuffet.
Ja, vi blev glædelig overrasket og det for 52€, altså knap 400 kr. for 2 personer i et dobbeltværelse og med morgenmad.

Nu var vi klar til sidste etape til Gardasøen, trafikken gled rigtig godt og vi ramte Torbole i nordenden af søen lige godt middag. Her spiste vi pizza, som det hører sig til i Italien, inden vi kørte videre til hotel Bazzanega,  som ligger i Tremosine op af bjerget ved Limone.
Det var udsigten fra vores værelse
Det er total umuligt at tage et samlet foto af hotellet,
men i receptionen var der en mini kopi :)