Søg i denne blog

lørdag den 28. maj 2016

Ny epoke i livet - især for gemalen og lidt opdate

Man kan vel sige, at "pensionist-tilværelsen" så småt er påbegyndt her i huset - ja det er nu slet ikke korrekt at sige, for indtil 1. august er det ferie og andet frihed, gemalen skal afvikle og så er det "efterløns-tiden", det starter - men det er en mærkværdig følelse, vi begge har haft i den uge, der er gået, siden gemalen var på arbejde for sidste gang - ja, det er det også for mig, nu er der ikke længere en tid på dagen, hvor jeg per automatik er alene hjemme og har det hele for mig selv.

Arbejdslivet er en epoke i livet, der er afsluttet for os begge - ja, for mig er det jo ikke en ny situation, for jeg har efterhånden snart været hjemmegående i 4 år, men jeg husker udmærket følelsen af at have taget den beslutning dengang og fornemmer, at det er samme følelser, der går gennem gemalen nu :)
Selvfølgelig vil der være mulighed for at vende tilbage til et job, hvis det bliver alt for kedeligt at gå herhjemme, hvis ellers der er noget at få for os, der betegnes som "det grå guld", men det er bestemt ikke noget vi forventer vil skulle ske :)

Der er så mange ting, vi gerne vil have ordnet herhjemme, der er hængepartier for de sidste par år, hvor gemalen jo har været ramt af sygdom - det er bare med at beslutte, hvad der skal gøres hvornår, men lige nu er det drivhus og have, der skal på plads - gemalen mener vist, at han er bagud tidsmæssig og det er jo lidt svært at forholde sig til, at nu har han hver dag til rådighed - men det kommer :)

Status på min medicinregulering
Jeg får stadig reguleret blodtryksmedicin - jeg har haft lidt tilbagefald, dvs blodtrykket var en anelse højere end gangen før, men ikke noget af betydning, men jeg har haft en periode, hvor jeg blev dårlig tilpas efter at have taget min morgenmedicin, det værste stod på fra en times tid efter jeg havde taget medicinen og 2-3 timer frem, så aftog det i løbet af eftermiddagen.
Jeg var så til kontrol på sygehuset igen i onsdags, og lægen mente, at jeg måske fik for meget vanddrivende, og jeg tror sørme, hun har ret, for hun byttede en pille ud med en anden, som ikke havde helt så stor vanddrivende effekt - jeg har i alle tilfælde haft det bedre de sidste par dage, så nu håber jeg, det virker og mine ben ikke begynder at hæve.
Status på motion og kost
Jeg har været på cyklen et par gange nu, og jeg er allerede rigtig glad for den - men jeg "øver" stadig, jeg skal jo lige have fundet helt ud af, hvordan det virker med fart og jeg skal blive mere balance-sikker, før jeg tør vove mig ud på veje, hvor der ikke er cykelsti - ja det passer jo ikke helt, for det gør jeg herhjemme omkring, men der er ikke så meget trafik :)
Vægten - den er i stilstand - og det må være tilfredsstillende lige nu, med al den "spisen ude" og værende stillesiddende, i den periode, jeg var dårlig tilpas af medicinen.

Jeg har gang i min træning hos fysioterapeuten igen, jeg har dog ikke formået at komme afsted mere end en gang om ugen, fordi der har været andre uopsættelige ting på nogle af træningsdagene.
Jeg har styr på min morgenmad
Den er vist både antiinflammatorisk og vægttabs mæssig i orden.
Resten af dagen skal der arbejdes med,
 hvis jeg drømmer om,
 at få vægten til at vise nogle mindre tal.
og det gør jeg til stadighed, 
 det er og bliver et evighedsprojekt.

Hækleriet 
er jeg ikke så voldsom aktiv i for tiden, og når jeg gør det, så er det til gave, så det vises ikke frem, før babyen bliver født, hvilket gerne skulle ske i løbet af en uges tid - så jeg har faktisk lidt travlt med at få det gjort færdig nu :)


1 kommentar:

  1. Den nye hverdag skal I nok blive glade for begge to. Selvom det er Gemalen der har den største omvæltning i hverdagen, så bliver din dag, som du selv er inde på, jo også anderledes. Den forsmag I har fået på det mens Gemalen var syg, er ikke helt det samme som den I får nu. Det kan kun blive meget bedre.
    Jeg krydser fingre for dit helbred er stabilt, efter den nye medicinregulering. Din morgenmad ser rigtig lækker ud. Sådan kan min også se ud. Jeg veksler mellem forskellige frugt, men har altid mandler i også.
    Jeg har også nydt alle dine feriebeskrivelser.

    SvarSlet